≤Ќ—“–” ÷≤я
про встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥

1. «агальн≥ положенн¤

2.  ритер≥њ встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥

3. “ерм≥ни переогл¤ду ≥нвал≥д≥в

4. јнатом≥чн≥ дефекти ≥ прир≥вн¤н≥ до них стани

07.04.2004 N 183
  «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
  юстиц≥њ ”крањни
  22 кв≥тн¤ 2004 р.
  за N 516/9115

  ѕро затвердженн¤ ≤нструкц≥њ
  про встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥

  ¬≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про медико-соц≥альну експертизу, затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 22 лютого 1992 року N 83 ( 83-92-п ), Ќ ј   ј « ” ё:
  1. «атвердити ≤нструкц≥ю про встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥ (додаЇтьс¤).
  2. ¬изнати такою, що втратила чинн≥сть, ≤нструкц≥ю про встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥, затверджену ћ≥н≥стерством охорони здоров'¤ ”крањни за погодженн¤м з ‘едерац≥Їю незалежних профсп≥лок ”крањни в≥д 28.12.91 N 16.01/20 ( v120282-91 ).
  3. ћ≥н≥стру охорони здоров'¤ јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, начальникам управл≥нь охорони здоров'¤ обласних, —евастопольськоњ м≥ськоњ, √оловного управл≥нн¤ охорони здоров'¤ та медичного забезпеченн¤  ињвськоњ м≥ськоњ державних адм≥н≥страц≥й прийн¤ти ≤нструкц≥ю про встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥ до виконанн¤.
  4.  онтроль за виконанн¤м наказу покласти на першого заступника ћ≥н≥стра ќрду ќ.ћ.
ћ≥н≥стр ј.¬.ѕ≥даЇв ѕќ√ќƒ∆≈Ќќ:
  «аступник √олови ‘едерац≥њ профсп≥лок ”крањни ќ.¬.™ф≥менко

  «ј“¬≈–ƒ∆≈Ќќ
  Ќаказ ћ≥н≥стерства
  охорони здоров'¤ ”крањни
  07.04.2004 N 183
  «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
  юстиц≥њ ”крањни
  22 кв≥тн¤ 2004 р.
  за N 516/9115

  ≤Ќ—“–” ÷≤я
  про встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥

1. «агальн≥ положенн¤  ^ 

  «аконом ”крањни Ђѕро основи соц≥альноњ захищеност≥ ≥нвал≥д≥в в ”крањн≥ї ( 875-12 ) визначаЇтьс¤, що ≥нвал≥дом Ї особа з≥ ст≥йким розладом функц≥й орган≥зму, зумовленим захворюванн¤м, насл≥дком травм, або з уродженими дефектами, що призводить до обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥, до необх≥дност≥ в соц≥альн≥й допомоз≥ ≥ захист≥.
  1.1. ¬ ц≥й ≤нструкц≥њ терм≥ни вживаютьс¤ в такому значенн≥:
  ≤нвал≥дн≥сть Ц соц≥альна недостатн≥сть (дезадаптац≥¤) внасл≥док обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ людини, ¤ка викликана порушенн¤м здоров'¤ з≥ ст≥йким розладом функц≥й орган≥зму, що призводить до необх≥дност≥ соц≥ального захисту ≥ допомоги.
  ∆иттЇд≥¤льн≥сть Ц повс¤кденна д≥¤льн≥сть, що здатна забезпечити людин≥ своЇ ≥снуванн¤, ≥снуванн¤ ≥нших член≥в сусп≥льства та всього сусп≥льства у ц≥лому шл¤хом навчанн¤, сп≥лкуванн¤, ор≥Їнтац≥њ, пересуванн¤, самообслуговуванн¤, контролю за своЇю повед≥нкою, участ≥ у трудов≥й д≥¤льност≥. ∆иттЇд≥¤льн≥сть ¤вл¤Ї собою ≥нтеграц≥ю ф≥зичних, психолог≥чних та соц≥альних функц≥й людини.
  ќбмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ Ц неможлив≥сть виконувати повс¤кденну д≥¤льн≥сть способом та в об'Їм≥, звичайних дл¤ людини, що створюЇ перешкоди у соц≥альному середовищ≥, ставить њњ в незручне становище пор≥вн¤но з≥ здоровими ≥ про¤вл¤Їтьс¤ частковою або повною втратою здатност≥ до самообслуговуванн¤, пересуванн¤, ор≥Їнтац≥њ, сп≥лкуванн¤, навчанн¤, контролю за повед≥нкою, а також значним обмеженн¤м обс¤гу трудовоњ д≥¤льност≥, зниженн¤м квал≥ф≥кац≥њ ≥ призводить до соц≥альноњ дезадаптац≥њ.
   атегор≥њ (критер≥њ) життЇд≥¤льност≥ Ц це здатн≥сть до самообслуговуванн¤, пересуванн¤, ор≥Їнтац≥њ, контролю своЇњ повед≥нки, сп≥лкуванн¤, навчанн¤, виконанн¤ трудовоњ д≥¤льност≥.
  «датн≥сть до пересуванн¤ Ц можлив≥сть ефективно пересуватис¤ у своЇму оточенн≥ (ходити, б≥гати, долати перепони, користуватис¤ особистим та громадським транспортом).
  ѕараметри оц≥нки Ц характер ходьби, темп пересуванн¤, в≥дстань, ¤ку долаЇ хворий, здатн≥сть самост≥йно користуватис¤ транспортом, потреба у допомоз≥ ≥нших ос≥б при пересуванн≥.
  «датн≥сть до самообслуговуванн¤ Ц можлив≥сть ефективно виконувати повс¤кденну побутову д≥¤льн≥сть ≥ задовольн¤ти потреби без допомоги ≥нших ос≥б.
  ѕараметри оц≥нки Ц ≥нтервал часу, через ¤кий виникаЇ потреба в допомоз≥: еп≥зодична допомога (р≥дше одного разу на м≥с¤ць), регул¤рна (дек≥лька раз≥в на м≥с¤ць), пост≥йна допомога (дек≥лька раз≥в на тиждень Ц регульована або дек≥лька раз≥в на день Ц нерегульована Ц допомога).
  «датн≥сть до ор≥Їнтац≥њ Ц можлив≥сть самост≥йно ор≥Їнтуватис¤ у простор≥ та час≥, мати у¤ву про навколишн≥ предмети. ќсновними системами ор≥Їнтац≥њ Ї з≥р та слух (за умови нормального стану псих≥чноњ д≥¤льност≥ та мови).
  ѕараметри оц≥нки Ц можлив≥сть розр≥зн¤ти зоров≥ образи людей та предмет≥в на в≥дстан≥, що зб≥льшуЇтьс¤, ≥ в р≥зних умовах (на¤вн≥сть або в≥дсутн≥сть перешкод, знайомство з обстановкою), розр≥зн¤ти звуки та усну мову (слухова ор≥Їнтац≥¤) за в≥дсутност≥ або на¤вност≥ перешкод ≥ ступен¤ компенсац≥њ порушенн¤ слухового сприйн¤тт¤ усноњ мови ≥ншими способами (письмо, невербальн≥ форми); необх≥дн≥сть використанн¤ техн≥чних засоб≥в дл¤ ор≥Їнтац≥њ та допомоги ≥нших ос≥б у р≥зних видах повс¤кденноњ д≥¤льност≥ (у побут≥, у навчанн≥, на виробництв≥).
  «датн≥сть до сп≥лкуванн¤ (комун≥кативна здатн≥сть) Ц можлив≥сть установлювати контакти з ≥ншими людьми та п≥дтримувати сусп≥льн≥ взаЇмозв'¤зки (порушенн¤ сп≥лкуванн¤, пов'¤зан≥ з розладом псих≥чноњ д≥¤льност≥, тут не розгл¤даютьс¤).
  ќсновним засобом комун≥кац≥њ Ї усна мова, допом≥жним Ц читанн¤, письмо, невербальна мова (жестова, знакова).
  ѕараметри оц≥нки Ц характеристика кола ос≥б, з ¤кими можлива п≥дтримка контакт≥в, а також потреба у допомоз≥ ≥нших ос≥б у процес≥ навчанн¤ ≥ трудовоњ д≥¤льност≥.
  «датн≥сть контролювати свою повед≥нку Ц можлив≥сть вести себе у в≥дпов≥дност≥ з морально-етичними ≥ правовими нормами сусп≥льного середовища.
  ѕараметри оц≥нки Ц здатн≥сть усв≥домлювати себе ≥ дотримуватис¤ установлених сусп≥льних норм, ≥дентиф≥кувати людей та об'Їкти ≥ розум≥ти стосунки м≥ж ними, правильно сприймати, ≥нтерпретувати ≥ адекватно реагувати на традиц≥йну ≥ незвичну ситуац≥њ, дотримуватис¤ особистоњ безпеки, особистоњ охайност≥.
  «датн≥сть до навчанн¤ Ц можлив≥сть сприймати, засвоювати та накопичувати знанн¤, формувати навики ≥ ум≥нн¤ (побутов≥, культурн≥, профес≥йн≥ та ≥нш≥) у ц≥леспр¤мованому процес≥ навчанн¤; можлив≥сть до профес≥йного навчанн¤ Ц здатн≥сть до оволод≥нн¤ теоретичними знанн¤ми ≥ практичними навичками та ум≥нн¤ми конкретноњ профес≥њ.
  ѕараметри оц≥нки Ц можлив≥сть навчанн¤ у звичайних або спец≥ально створених умовах (спец≥альний учбовий заклад або група, навчанн¤ в домашн≥х умовах та ≥нше); обс¤г програми, строки ≥ режим навчанн¤; можлив≥сть освоЇнн¤ профес≥й р≥зного квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤ або т≥льки окремих вид≥в роб≥т; необх≥дн≥сть використанн¤ спец≥альних засоб≥в навчанн¤ ≥ залученн¤ допомоги ≥нших (кр≥м викладача) ос≥б.
  «датн≥сть до трудовоњ д≥¤льност≥ Ц сукупн≥сть ф≥зичних та духовних можливостей людини, ¤ка визначаЇтьс¤ станом здоров'¤, що дозвол¤Ї йому займатис¤ р≥зного роду трудовою д≥¤льн≥стю. ѕрофес≥йна працездатн≥сть Ц здатн≥сть людини ¤к≥сно виконувати роботу, що передбачена конкретною профес≥Їю, ¤ка дозвол¤Ї реал≥зувати трудову зайн¤т≥сть у певн≥й сфер≥ виробництва у в≥дпов≥дност≥ до вимог зм≥сту ≥ обс¤гу виробничого навантаженн¤, установленого режиму роботи та умов виробничого середовища.
  ѕараметри оц≥нки Ц збереженн¤ або утрата профес≥йноњ здатност≥, можлив≥сть трудовоњ д≥¤льност≥ за ≥ншою профес≥Їю, ¤ка за квал≥ф≥кац≥Їю дор≥внюЇ попередн≥й, оц≥нка допустимого обс¤гу роботи у своњй профес≥њ ≥ посад≥, можлив≥сть трудовоњ зайн¤тост≥ в звичайних або спец≥ально створених умовах.
  ѕорушенн¤ профес≥йноњ працездатност≥ Ц найчаст≥ша причина соц≥альноњ недостатност≥, ¤ка може виникати первинно, коли ≥нш≥ категор≥њ життЇд≥¤льност≥ не порушен≥, або вторинно на основ≥ обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥. «датн≥сть до прац≥ за конкретною профес≥Їю у ≥нвал≥д≥в з обмеженн¤м ≥нших критер≥њв життЇд≥¤льност≥ може бути збережена повн≥стю або частково чи в≥дновлена засобами профес≥йноњ реаб≥л≥тац≥њ, п≥сл¤ чого ≥нвал≥ди можуть працювати у звичайних або спец≥ально створених умовах з повною чи неповною тривал≥стю робочого часу.
  —туп≥нь обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ Ц величина в≥дхиленн¤ в≥д норми д≥¤льност≥ людини. —туп≥нь обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ характеризуЇтьс¤ одн≥Їю або поЇднанн¤м дек≥лькох зазначених найважлив≥ших њњ критер≥њв. ¬ид≥л¤ють три ступен¤: пом≥рно виражене, виражене, значне.
  1. ѕом≥рно виражене обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ зумовлене такими порушенн¤ми функц≥й орган≥в ≥ систем орган≥зму, що призвод¤ть до пом≥рного обмеженн¤ можливост≥ навчанн¤, сп≥лкуванн¤, ор≥Їнтац≥њ, контролю за своЇю повед≥нкою, пересуванн¤, самообслуговуванн¤, участ≥ у трудов≥й д≥¤льност≥.
  2. ¬иражене обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ обумовлюЇтьс¤ порушенн¤м функц≥й орган≥в та систем орган≥зму, що пол¤гаЇ у вираженому порушенн≥ можливост≥ навчанн¤, сп≥лкуванн¤, ор≥Їнтац≥њ, контролю за своЇю повед≥нкою, пересуванн¤, самообслуговуванн¤, участ≥ у трудов≥й д≥¤льност≥.
  3. «начне обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ виникаЇ внасл≥док значних порушень функц≥й орган≥в чи систем орган≥зму, що призводить до неможливост≥ або значного порушенн¤ здатност≥ чи можливост≥ навчанн¤, сп≥лкуванн¤, ор≥Їнтац≥њ, контролю за своЇю повед≥нкою, пересуванн¤, самообслуговуванн¤, участ≥ у трудов≥й д≥¤льност≥ та супроводжуЇтьс¤ необх≥дн≥стю в сторонньому догл¤д≥ (сторонн≥й допомоз≥).
  ќбмеженн¤ самообслуговуванн¤:
  1-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до самообслуговуванн¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в;
  2-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до самообслуговуванн¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в та за допомогою ≥нших ос≥б;
  3-й ступ≥нь Ц нездатн≥сть до самообслуговуванн¤ та повна залежн≥сть в≥д ≥нших ос≥б.
  ќбмеженн¤ здатност≥ самост≥йно пересуватис¤:
  1-й ступ≥нь Ц здатн≥сть самост≥йно пересуватис¤ з тривал≥шою витратою часу, пересуванн¤ з зупинками ≥ скороченн¤ в≥дстан≥;
  2-й ступ≥нь Ц здатн≥сть самост≥йно пересуватис¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в та (чи) за допомогою ≥нших ос≥б;
  3-й ступ≥нь Ц нездатн≥сть самост≥йно пересуватис¤ та повна залежн≥сть в≥д ≥нших ос≥б.
  ќбмеженн¤ здатност≥ до навчанн¤:
  1-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до навчанн¤ в учбових закладах загального типу при дотриманн≥ спец≥ального режиму учбового процесу та (чи) з використанн¤м допом≥жних засоб≥в, за допомогою ≥нших ос≥б (кр≥м персоналу, ¤кий навчаЇ);
  2-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до навчанн¤ т≥льки у спец≥альних навчальних закладах або за спец≥альними програмами в домашн≥х умовах;
  3-й ступ≥нь Ц нездатн≥сть до навчанн¤.
  ќбмеженн¤ здатност≥ до трудовоњ д≥¤льност≥:
  1-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до виконанн¤ трудовоњ д≥¤льност≥ за ≥ншою спец≥альн≥стю при в≥дсутност≥ зниженн¤ квал≥ф≥кац≥њ чи зменшенн≥ обс¤гу виробничоњ д≥¤льност≥ та неможливост≥ виконанн¤ роботи за своЇю попередньою профес≥Їю;
  2-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до виконанн¤ трудовоњ д≥¤льност≥ у спец≥ально створених умовах з використанн¤м допом≥жних засоб≥в та (чи) спец≥ально обладнаного робочого м≥сц¤, за допомогою ≥нших ос≥б;
  3-й ступ≥нь Ц нездатн≥сть до трудовоњ д≥¤льност≥.
  ќбмеженн¤ здатност≥ до ор≥Їнтац≥њ:
  1-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до ор≥Їнтац≥њ за умови використанн¤ допом≥жних засоб≥в;
  2-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до ор≥Їнтац≥њ, що потребуЇ допомоги ≥нших ос≥б;
  3-й ступ≥нь Ц нездатн≥сть до ор≥Їнтац≥њ (дезор≥Їнтац≥¤). ќбмеженн¤ здатност≥ до сп≥лкуванн¤:
  1-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до сп≥лкуванн¤, що характеризуЇтьс¤ зниженн¤м швидкост≥, зменшенн¤м обс¤гу засвоЇнн¤, отриманн¤ та переданн¤ ≥нформац≥њ;
  2-й ступ≥нь Ц здатн≥сть до сп≥лкуванн¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в та (чи) за допомогою ≥нших ос≥б;
  3-й ступ≥нь Ц нездатн≥сть до сп≥лкуванн¤.
  ќбмеженн¤ здатност≥ контролювати свою повед≥нку:
  1-й ступ≥нь Ц часткове зниженн¤ здатност≥ самост≥йно контролювати свою повед≥нку;
  2-й ступ≥нь Ц здатн≥сть частково чи повн≥стю контролювати свою повед≥нку т≥льки за допомогою сторонн≥х ос≥б;
  3-й ступ≥нь Ц нездатн≥сть контролювати свою повед≥нку.
  —оц≥альна недостатн≥сть (дезадаптац≥¤) Ц нездатн≥сть людини виконувати звичайну дл¤ њњ становища роль у сусп≥льств≥, ¤ка зумовлена обмеженн¤м життЇд≥¤льност≥ з урахуванн¤м в≥ку, стат≥, м≥сц¤ проживанн¤, осв≥ти тощо, що призвела до нездатност≥ до самост≥йного проживанн¤, неможливост≥ установленн¤ соц≥альних зв'¤зк≥в, потреби в допомоз≥ ≥нших ос≥б, до п≥дтримки економ≥чноњ незалежност≥, зан¤ть, властивих людин≥, включаючи профес≥йну д≥¤льн≥сть.
  —оц≥альний захист ≥нвал≥д≥в Ц система гарантованих державою пост≥йних або довгострокових економ≥чних, соц≥альних ≥ правових заход≥в, що забезпечують ≥нвал≥дам умови дл¤ подоланн¤, зам≥щенн¤, компенсац≥њ обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥.
  —оц≥альна допомога Ц пер≥одичн≥ чи регул¤рн≥ заходи, що спри¤ють усуненню або зменшенню соц≥альноњ недостатност≥. ¬иди соц≥альноњ допомоги Ц гарантована соц≥альна допомога з боку держави у вигл¤д≥ грошових виплат (пенс≥њ, грошова допомога, одноразов≥ виплати), забезпеченн¤ техн≥чними та ≥ншими засобами: автомоб≥л¤ми, кр≥сло-кол¤сками, протезно-ортопедичними виробами, друкованими виданн¤ми з≥ спец≥альним шрифтом, звукоп≥дсилювальною апаратурою та сигнал≥заторами, а також шл¤хом наданн¤ послуг з медичноњ, соц≥альноњ, профес≥йноњ реаб≥л≥тац≥њ та побутового обслуговуванн¤.
  –еаб≥л≥тац≥¤ ≥нвал≥д≥в Ц система медичних, психолог≥чних, соц≥ально-економ≥чних, юридичних, профес≥йних, осв≥тн≥х педагог≥чних та ≥нших заход≥в, спр¤мованих на усуненн¤ ≥ компенсац≥ю обмежень життЇд≥¤льност≥ та соц≥альну адаптац≥ю ≥нвал≥да. –еаб≥л≥тац≥¤ ≥нвал≥д≥в включаЇ в себе: медичну, профес≥йну, соц≥альну реаб≥л≥тац≥ю.
  –еаб≥л≥тац≥¤ медична Ц комплекс л≥кувальних заход≥в, спр¤мованих на в≥дновленн¤ ≥ розвиток порушених ф≥з≥олог≥чних функц≥й хвороњ людини, на ви¤вленн¤ ≥ актив≥зац≥ю компенсаторних можливостей њњ орган≥зму з метою забезпеченн¤ у подальшому умов дл¤ поверненн¤ ≥нвал≥да до активного самост≥йного житт¤.
  –еаб≥л≥тац≥¤ профес≥йна Ц комплекс державних та сусп≥льних заход≥в, спр¤мованих на в≥дновленн¤ працездатност≥ хворого або ≥нвал≥да, поверненн¤ або залученн¤ людини до сусп≥льно корисноњ прац≥ у доступних њй за станом здоров'¤ умовах, з урахуванн¤м особистих зд≥бностей та побажань з метою дос¤гненн¤ нею матер≥альноњ незалежност≥, самозабезпеченн¤ та ≥нтеграц≥њ у сусп≥льство.
  –еаб≥л≥тац≥¤ соц≥альна Ц комплекс державних та сусп≥льних заход≥в, спр¤мованих на створенн¤ ≥ забезпеченн¤ умов дл¤ соц≥альноњ ≥нтеграц≥њ ≥нвал≥да в сусп≥льство, в≥дновленн¤ його соц≥ального статусу та здатност≥ до самост≥йноњ сусп≥льноњ ≥ родинно-побутовоњ д≥¤льност≥ шл¤хом ор≥Їнтац≥њ у соц≥альному середовищ≥, соц≥ально-побутовоњ адаптац≥њ, р≥зноман≥тних вид≥в патронажу ≥ соц≥ального обслуговуванн¤.
  –еаб≥л≥тац≥йний потенц≥ал Ц комплекс б≥олог≥чних, психоф≥з≥олог≥чних ≥ соц≥ально-психолог≥чних характеристик людини, а також фактор≥в соц≥ального середовища, що дозвол¤ють реал≥зувати њњ потенц≥йн≥ можливост≥ до реаб≥л≥тац≥њ.
  –еаб≥л≥тац≥йний прогноз Ц передбачувана ймов≥рн≥сть реал≥зац≥њ реаб≥л≥тац≥йного потенц≥алу та передбачуваний р≥вень ≥нтеграц≥њ ≥нвал≥д≥в у сусп≥льство. –еаб≥л≥тац≥йний прогноз визначаЇтьс¤ не т≥льки р≥внем ≥ зм≥стом реаб≥л≥тац≥йного потенц≥алу, а також реальними можливост¤ми застосуванн¤ дл¤ його реал≥зац≥њ сучасних реаб≥л≥тац≥йних технолог≥й, засоб≥в ≥ метод≥в.
  “рудовий прогноз Ц передбачувана можлив≥сть хворого в≥дновити або продовжити трудову д≥¤льн≥сть ≥нвал≥да за умов виконанн¤ реаб≥л≥тац≥йних заход≥в. ¬≥н базуЇтьс¤ на сукупн≥й оц≥нц≥ кл≥н≥чних, функц≥ональних, соц≥ально-г≥г≥Їн≥чних та психолог≥чних ознак людини. ƒл¤ ≥нвал≥д≥в з дитинства Ц можлив≥сть засвоЇнн¤ трудових (профес≥йних) навичок у процес≥ навчанн¤ ≥ реал≥зац≥њ њх на ринку прац≥.
  —оц≥ально-трудова адаптац≥¤ Ц процес пристосуванн¤ ≥нвал≥д≥в до адекватного ≥ оптимального виконанн¤ соц≥альних функц≥й, ¤к≥ пов'¤зан≥ з трудовою д≥¤льн≥стю.
  —оц≥ально-трудова п≥дтримка Ц допомога ≥нвал≥ду в отриманн≥ профес≥йноњ консультац≥њ профес≥йноњ ор≥Їнтац≥њ, профес≥йноњ п≥дготовки ≥ осв≥ти, зв'¤зок з≥ службою зайн¤тост≥ та безпосередньо з п≥дприЇмствами (у тому числ≥ спец≥ал≥зованими) дл¤ допомоги у працевлаштуванн≥, наданн≥ надомноњ роботи.
  ѕрофес≥¤ Ц вид трудовоњ д≥¤льност≥, що потребуЇ певних знань та навик≥в, набутих шл¤хом навчанн¤ ≥ практичного досв≥ду.
   вал≥ф≥кац≥¤ Ц р≥вень загальноњ ≥ спец≥альноњ п≥дготовки прац≥вника, що п≥дтверджуЇтьс¤ встановленими законодавством документами (атестат, диплом, св≥доцтво та ≥нш≥).
  ѕосада Ц службове положенн¤ прац≥вника, зумовлене колом його обов'¤зк≥в, посадовими правами та характером в≥дпов≥дальност≥.
  —пец≥альн≥сть Ц сукупн≥сть набутих шл¤хом спец≥альноњ п≥дготовки та досв≥ду роботи знань, ум≥нь ≥ навик≥в, необх≥дних дл¤ виконанн¤ певного виду трудовоњ д≥¤льност≥ в межах даноњ профес≥њ.
  ќсновна профес≥¤ Ц робота за вищою профес≥йною квал≥ф≥кац≥Їю серед ≥нших профес≥й або квал≥ф≥кована робота, що виконуЇтьс¤ тривалий час.
  —пец≥ально створен≥ умови Ц комплекс заход≥в, що забезпечують необх≥дн≥ дл¤ ≥нвал≥да умови та режим прац≥: значно скорочений робочий день з наданн¤м показаних вид≥в прац≥, ≥ндив≥дуальн≥ норми виробленн¤, введенн¤ додаткових перерв, суворе дотриманн¤ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних норм, систематичне медичне спостереженн¤, можлив≥сть повн≥стю або частково працювати вдома та ≥нш≥ особливост≥ в умовах прац≥. ѕрацевлаштуванн¤ ≥нвал≥д≥в у спец≥ально створених умовах зд≥йснюЇтьс¤ на спец≥альних робочих м≥сц¤х; у спец≥альних цехах, спец≥альних д≥льниц¤х, на спец≥ал≥зованих п≥дприЇмствах, що призначен≥ дл¤ прац≥ ≥нвал≥д≥в; в надомних умовах.
  —пец≥альне робоче м≥сце Ц робоче м≥сце, що вимагаЇ додаткових заход≥в з орган≥зац≥њ прац≥, ¤ке включаЇ адаптац≥ю основного ≥ допом≥жного обладнанн¤, техн≥чного та орган≥зац≥йного оснащенн¤, додаткового оснащенн¤ ≥ забезпеченн¤ техн≥чним пристосуванн¤м з урахуванн¤м ≥ндив≥дуальних можливостей ≥нвал≥д≥в.
  1.2. ≤нвал≥дн≥сть у повнол≥тн≥х ос≥б визначаЇтьс¤ шл¤хом експертного обстеженн¤ медико-соц≥альними експертними ком≥с≥¤ми (ћ—≈ ), п≥дпор¤дкованими –еспубл≥канському в ј–  рим, обласним та м≥ським в м≥стах  иЇв≥ та —евастопол≥ центрам (бюро) медико-соц≥альноњ експертизи.
  –≥шенн¤ про ≥нвал≥дн≥сть ірунтуЇтьс¤ на оц≥нц≥ комплексу кл≥н≥ко-функц≥ональних, соц≥ально-педагог≥чних, соц≥ально-побутових та профес≥йних фактор≥в. ѕри цьому враховуютьс¤ характер захворюванн¤, ступ≥нь вираженост≥ порушених функц≥й орган≥зму, в тому числ≥, що значно впливають на профес≥ю, ефективн≥сть л≥куванн¤, та реаб≥л≥тац≥йних заход≥в, стан компенсаторно-адаптац≥йних можливостей орган≥зму, кл≥н≥чний та трудовий прогноз, здатн≥сть до соц≥альноњ адаптац≥њ, потреба в р≥зних видах реаб≥л≥тац≥њ та соц≥альноњ допомоги, особист≥ установки, конкретн≥ умови ≥ зм≥ст прац≥, осв≥та та профес≥йна п≥дготовка, в≥к, необх≥дн≥сть ≥ можлив≥сть працевлаштуванн¤.
  ¬≥дпов≥дно до ѕоложенн¤ про медико-соц≥альну експертизу, затвердженого постановою  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д 22 лютого 1992 року N 83 ( 83-92-п ), медико-соц≥альна експертиза повинна зд≥йснюватись п≥сл¤ повного та всеб≥чного медичного обстеженн¤, проведенн¤ необх≥дних досл≥джень, визначенн¤ кл≥н≥ко-функц≥онального д≥агнозу, соц≥ально-психолог≥чного стану, профес≥йно-трудового прогнозу, отриманн¤ результат≥в в≥дновного л≥куванн¤, соц≥ально-трудовоњ реаб≥л≥тац≥њ та ≥нших даних, що п≥дтверджують ст≥йкий або необоротний характер захворюванн¤. ’ворого, ¤кий направл¤Їтьс¤ на медико-соц≥альне експертне обстеженн¤, представл¤Ї л≥кар, ¤кий л≥куЇ, або голова л≥карсько-консультац≥йноњ ком≥с≥њ л≥кувально-проф≥лактичного закладу. ƒл¤ вир≥шенн¤ соц≥альних питань запрошуютьс¤ представники власника п≥дприЇмства, установи, орган≥зац≥њ, де працюЇ хворий, або уповноваженого ним органу та профсп≥лкового ком≥тету.
  ƒокументи, що використовуютьс¤ дл¤ визначенн¤ причинного зв'¤зку ≥нвал≥дност≥, подаютьс¤ в ориг≥нал≥ або нотар≥ально засв≥дчен≥. ƒокументи ≥ноземних громад¤н дл¤ огл¤ду у ћ—≈  подаютьс¤ в переклад≥ на украњнську мову та нотар≥ально засв≥дчен≥.
  « метою об'Їктивноњ оц≥нки стану здоров'¤ ≥ ступен¤ обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ при огл¤д≥ у ћ—≈  в кожному випадку проводитьс¤ комплексне обстеженн¤ хворого: опитуванн¤, вивченн¤ необх≥дних документ≥в, ком≥с≥йний огл¤д ус≥ма членами ћ—≈  та оц≥нка стану вс≥х систем орган≥зму, вивченн¤ вс≥х необх≥дних даних лабораторних та функц≥ональних метод≥в досл≥дженн¤.
  ѕ≥сл¤ прийн¤тт¤ експертного р≥шенн¤ про групу ≥нвал≥дност≥, визначенн¤ реаб≥л≥тац≥йного потенц≥алу та реаб≥л≥тац≥йного прогнозу складаЇтьс¤ ≥ндив≥дуальна програма реаб≥л≥тац≥њ, де зазначаютьс¤ конкретн≥ заходи щодо реаб≥л≥тац≥њ ≥нвал≥да, передбачаЇтьс¤ њх посл≥довн≥сть, комплексн≥сть ≥ терм≥ни виконанн¤, оч≥куван≥ результати та критер≥њ оц≥нки ефективност≥ реаб≥л≥тац≥йних заход≥в.
  «алежно в≥д ступен¤ обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ встановлюють I, II, III групу ≥нвал≥дност≥, а також причини ≥нвал≥дност≥: загальне захворюванн¤; ≥нвал≥дн≥сть з дитинства; трудове кал≥цтво; профес≥йне захворюванн¤; пораненн¤, контуз≥¤, травма, кал≥цтво, захворюванн¤, пов'¤зан≥ ≥з захистом Ѕатьк≥вщини; пораненн¤, контуз≥¤, травма, кал≥цтво, захворюванн¤, пов'¤зан≥ з перебуванн¤м у партизанському загон≥; пораненн¤, контуз≥њ або кал≥цтва, пов'¤зан≥ з бойовими д≥¤ми у пер≥од ¬еликоњ ¬≥тчизн¤ноњ в≥йни (або з насл≥дками бойових д≥й); пораненн¤, контуз≥¤, травма, кал≥цтво, захворюванн¤, отриман≥ при виконанн≥ обов'¤зк≥в в≥йськовоњ служби; захворюванн¤, отримане в пер≥од проходженн¤ в≥йськовоњ служби; пораненн¤, контуз≥¤, травма, кал≥цтво, захворюванн¤, отриман≥ при виконанн≥ ≥нтернац≥онального обов'¤зку; пораненн¤, контуз≥¤, травма, кал≥цтво, захворюванн¤, отриман≥ при виконанн≥ обов'¤зк≥в в≥йськовоњ служби п≥д час л≥кв≥дац≥њ авар≥њ на „орнобильськ≥й ј≈—, ≥нших ¤дерних об'Їктах та випробуванн¤х ¤дерноњ зброњ; захворюванн¤, травма, кал≥цтво, пов'¤зан≥ з роботами п≥д час л≥кв≥дац≥њ авар≥њ на „орнобильськ≥й ј≈— та ≥нших ¤дерних об'Їктах; захворюванн¤, пов'¤зане з впливом авар≥њ на „орнобильськ≥й ј≈—.
  ѕри п≥двищенн≥ групи ≥нвал≥дност≥ внасл≥док профес≥йного захворюванн¤, трудового кал≥цтва, захворювань та травм, пов'¤заних з авар≥Їю на „ј≈—, з бойовими д≥¤ми у пер≥од ¬еликоњ ¬≥тчизн¤ноњ в≥йни в раз≥ виникненн¤ б≥льш важкого загального захворюванн¤ причина ≥нвал≥дност≥ встановлюЇтьс¤ зг≥дно з вибором хворого.

2.  ритер≥њ встановленн¤ груп ≥нвал≥дност≥  ^ 

  2.1. ѕерша група ≥нвал≥дност≥
  ѕ≥дставою дл¤ встановленн¤ першоњ групи ≥нвал≥дност≥ Ї ст≥йк≥, значно вираженоњ важкост≥ функц≥ональн≥ порушенн¤ в орган≥зм≥, зумовлен≥ захворюванн¤м, травмою або уродженим дефектом, що призвод¤ть до значного обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ людини, неспроможност≥ до самообслуговуванн¤ ≥ викликають потребу в пост≥йному, що не регулюютьс¤, сторонньому нагл¤д≥, догл¤д≥ чи допомоз≥.
  ƒо I групи належать особи з найважчим станом здоров'¤, ¤к≥ повн≥стю нездатн≥ до самообслуговуванн¤, потребують повного пост≥йного стороннього догл¤ду, допомоги або нагл¤ду, абсолютно залежн≥ в≥д ≥нших ос≥б або, ¤к≥ частково здатн≥ до виконанн¤ окремих елемент≥в самообслуговуванн¤, потребують пост≥йного стороннього догл¤ду, допомоги або нагл¤ду, залежн≥ в≥д ≥нших ос≥б у забезпеченн≥ життЇво важливих соц≥ально-побутових функц≥й.
   ритер≥њ встановленн¤ I групи ≥нвал≥дност≥: нездатн≥сть до самообслуговуванн¤ чи повна залежн≥сть в≥д ≥нших ос≥б; нездатн≥сть до самост≥йного пересуванн¤ чи повна залежн≥сть в≥д ≥нших ос≥б; нездатн≥сть до ор≥Їнтац≥њ (дезор≥Їнтац≥¤); нездатн≥сть до сп≥лкуванн¤; нездатн≥сть контролювати свою повед≥нку.
  2.2. ƒруга група ≥нвал≥дност≥
  ѕ≥дставою дл¤ встановленн¤ другоњ групи ≥нвал≥дност≥ Ї ст≥йк≥, визначеноњ важкост≥ функц≥ональн≥ порушенн¤ в орган≥зм≥, зумовлен≥ захворюванн¤м, травмою або уродженим дефектом, що призвод¤ть до значного обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ людини, при збережен≥й здатност≥ до самообслуговуванн¤, однак не викликають потреби в пост≥йному сторонньому нагл¤д≥, догл¤д≥ чи допомоз≥.
   ритер≥њ встановленн¤ II групи ≥нвал≥дност≥: здатн≥сть до самообслуговуванн¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в ≥ (або) за допомогою ≥нших ос≥б; здатн≥сть до самост≥йного пересуванн¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в ≥ (або) за допомогою ≥нших ос≥б; нездатн≥сть до трудовоњ д≥¤льност≥ чи здатн≥сть до виконанн¤ трудовоњ д≥¤льност≥ у спец≥ально створених умовах з використанн¤м допом≥жних засоб≥в ≥ (або) спец≥ально обладнаного робочого м≥сц¤, за допомогою ≥нших ос≥б; нездатн≥сть до навчанн¤ чи здатн≥сть до навчанн¤ т≥льки у спец≥альних учбових закладах або за спец≥альними програмами вдома; здатн≥сть до ор≥Їнтац≥њ в час≥ ≥ простор≥, що потребуЇ допомоги ≥нших ос≥б; здатн≥сть до сп≥лкуванн¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в ≥ (або) за допомогою ≥нших ос≥б; здатн≥сть частково чи повн≥стю контролювати свою повед≥нку т≥льки при допомоз≥ сторонн≥х ос≥б.
  ƒо II групи ≥нвал≥дност≥ можуть належати також особи, ¤к≥ мають дв≥ або б≥льше хвороби, що призвод¤ть до ≥нвал≥дност≥, насл≥дки травми або уроджен≥ дефекти та њх комб≥нац≥њ, що в сукупност≥ функц≥ональних порушень призвод¤ть до значного обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ людини та њњ працездатност≥.
  ƒруга група визначаЇтьс¤ ≥нвал≥дам з дитинства (учн¤м, студентам) на пер≥од навчанн¤; п≥сл¤ зак≥нченн¤ учбового закладу надаЇтьс¤ дов≥дка про придатн≥сть њх до роботи внасл≥док набутт¤ профес≥њ.
  ≤нвал≥ди II групи можуть виконувати ту чи ≥ншу роботу в спец≥ально створених умовах: в спец≥альних дл¤ ≥нвал≥д≥в цехах, де забезпечуЇтьс¤ орган≥зац≥¤ особливого режиму прац≥ (скороченн¤ робочого дн¤, ≥ндив≥дуальн≥ норми вироб≥тку, додатков≥ перерви у робот≥, суворе дотриманн¤ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чних норм, медичний нагл¤д ≥ систематична л≥карська допомога ≥ т. ≥н.), на спец≥ально створених робочих м≥сц¤х, в надомних умовах з ≥ндив≥дуальним ритмом роботи без обов'¤зкових норм вироб≥тку, з доставкою в необх≥дних випадках сировини додому та прийманн¤м вдома готовоњ продукц≥њ.
  ≤нвал≥ди II групи можуть виконувати не протипоказан≥ види прац≥, в тому числ≥ ≥ висококвал≥ф≥кованоњ, у будь-¤ких установах ≥ на п≥дприЇмствах р≥зних форм власност≥, де адм≥н≥страц≥¤ забезпечуЇ спец≥альн≥ умови (наприклад, ненормований робочий день, невеликий обс¤г роботи, необх≥дн≥ перерви в робот≥, режим харчуванн¤, окрем≥ прим≥щенн¤ ≥ т. ≥н.).
  2.3. “рет¤ група ≥нвал≥дност≥
  ѕ≥дставою дл¤ встановленн¤ третьоњ групи ≥нвал≥дност≥ Ї ст≥йк≥, пом≥рноњ важкост≥ функц≥ональн≥ порушенн¤ в орган≥зм≥, зумовлен≥ захворюванн¤м, насл≥дками травм або уродженими дефектами, що призвели до пом≥рно вираженого обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥, в тому числ≥ працездатност≥, ¤к≥ потребують соц≥альноњ допомоги ≥ соц≥ального захисту.
   ритер≥њ встановленн¤ III групи ≥нвал≥дност≥: здатн≥сть до самообслуговуванн¤ з використанн¤м допом≥жних засоб≥в; здатн≥сть до самост≥йного пересуванн¤ з б≥льшим витрачанн¤м часу, часткового пересуванн¤ та скороченн¤ в≥дстан≥; здатн≥сть до навчанн¤ в учбових закладах загального типу при дотриманн≥ спец≥ального режиму учбового процесу ≥ (або) з використанн¤м допом≥жних засоб≥в, за допомогою ≥нших ос≥б (кр≥м персоналу, що навчаЇ); здатн≥сть до ор≥Їнтац≥њ в час≥, у простор≥ за умови використанн¤ допом≥жних засоб≥в; здатн≥сть до сп≥лкуванн¤, що характеризуЇтьс¤ зниженн¤м швидкост≥, зменшенн¤м обс¤гу засвоЇнн¤, отриманн¤ та передаванн¤ ≥нформац≥њ.
  ѕом≥рно виражене обмеженн¤ життЇд≥¤льност≥ визначаЇтьс¤ частковою втратою можливостей до повноц≥нноњ трудовоњ д≥¤льност≥ (втрата профес≥њ, значне зниженн¤ квал≥ф≥кац≥њ або зменшенн¤ обс¤гу трудовоњ д≥¤льност≥; значне утрудненн¤ в набутт≥ профес≥њ чи в працевлаштуванн≥): значне зменшенн¤ (б≥льше н≥ж на 25%) обс¤гу трудовоњ д≥¤льност≥; втрата профес≥њ чи значне зниженн¤ квал≥ф≥кац≥њ; значне утрудненн¤ в набутт≥ профес≥њ чи в працевлаштуванн≥ в ос≥б, що ран≥ше н≥коли не працювали та не мають профес≥њ.

3. “ерм≥ни переогл¤ду ≥нвал≥д≥в  ^ 

  ѕереогл¤д ≥нвал≥д≥в з нест≥йкими, зворотними морфолог≥чними зм≥нами та порушенн¤ми функц≥й орган≥в ≥ систем орган≥зму з метою визначенн¤ ефективност≥ в≥дновного л≥куванн¤ та реаб≥л≥тац≥йних заход≥в, стану здоров'¤ ≥ ступен¤ соц≥альноњ адаптац≥њ проводитьс¤ через 1-3 роки.
  ѕереогл¤д ≥нвал≥д≥в ран≥ше вказаних строк≥в, а також громад¤н, ≥нвал≥дн≥сть ¤ким встановлено без зазначенн¤ строку переогл¤ду, проводитьс¤ при зм≥н≥ стану здоров'¤ ≥ працездатност≥ або при ви¤вленн≥ факт≥в зловживань чи помилок, допущених у встановленн≥ групи ≥нвал≥дност≥.
  √рупа ≥нвал≥дност≥ без зазначенн¤ строку переогл¤ду встановлюЇтьс¤ громад¤нам при анатом≥чних дефектах ≥ прир≥вн¤них до них станах (розд≥л 4), ст≥йких необоротних морфолог≥чних зм≥нах та порушенн¤х функц≥й орган≥в ≥ систем орган≥зму, неефективност≥ реаб≥л≥тац≥йних заход≥в, неможливост≥ в≥дновленн¤ соц≥альноњ адаптац≥њ, неспри¤тливому прогноз≥ динам≥ки працездатност≥ з урахуванн¤м реальних соц≥ально-економ≥чних обставин у район≥ проживанн¤ ≥нвал≥да, а також чолов≥кам старше ш≥стдес¤ти рок≥в ≥ ж≥нкам старше п'¤тдес¤ти п'¤ти рок≥в, ≥нвал≥дам, у ¤ких строк переогл¤ду настаЇ у чолов≥к≥в п≥сл¤ дос¤гненн¤ ш≥стдес¤ти рок≥в, ж≥нок Ц п'¤тдес¤ти п'¤ти рок≥в.

4. јнатом≥чн≥ дефекти ≥ прир≥вн¤н≥ до них стани  ^ 

  4.1. ѕерша група ≥нвал≥дност≥
  4.1.1. ¬≥дсутн≥сть очей.
  4.1.2. ”роджен≥ рудиментарн≥ очн≥ ¤блука.
  4.1.3. —убатроф≥¤ обох очних ¤блук з гостротою зору з переносимою корекц≥Їю до 0,01.
  4.1.4. ’рон≥чн≥, спадково-дегенеративн≥ захворюванн¤ ÷Ќ— та травми при незворотних станах та при хрон≥чно-прогресувальному переб≥гу з одним або дек≥лькома такими синдромами: гем≥плег≥Їю, вираженим ам≥остатичним синдромом, вираженою атакс≥Їю, г≥перк≥нетичним синдромом з неможлив≥стю сто¤нн¤ та ходьби, тетраплег≥Їю, верхньою чи нижньою параплег≥Їю або р≥зко вираженим парапарезом, з вираженим нижн≥м парапарезом з≥ значним порушенн¤м функц≥њ тазових орган≥в, тотальною афаз≥Їю, вираженим парезом трьох к≥нц≥вок.
  4.1.5.  укси двох к≥нц≥вок: нижн≥х Ц на р≥вн≥ середньоњ третини стегна ≥ вище, кукси кистей з в≥дсутн≥стю ус≥х фаланг чотирьох пальц≥в, за вин¤тком першого чи трьох пальц≥в кист≥, включаючи перший, ≥ б≥льш високий р≥вень ампутац≥њ.
  4.2. ƒруга група ≥нвал≥дност≥
  4.2.1. ¬≥дсутн≥сть одн≥Їњ леген≥ ≥ хрон≥чна дихальна недостатн≥сть II ступен¤ внасл≥док патолог≥чних зм≥н другоњ леген≥.
  4.2.2. —т≥йкий повний птоз на обох очах п≥сл¤ ус≥х вид≥в в≥дновного л≥куванн¤.
  4.2.3. ѕарал≥ч верхньоњ к≥нц≥вки.
  4.2.4. ѕарал≥ч нижньоњ к≥нц≥вки.
  4.2.5. ¬иражений верхн≥й або нижн≥й парапарез, виражений гем≥парез.
  4.2.6. «начн≥ дефекти черепа (60 кв. см ≥ б≥льше), ¤к≥ не зам≥щен≥ аутотканиною.
  4.2.7.  укса плеча чи передпл≥чч¤ при пом≥рному порушенн≥ функц≥њ ≥ншоњ верхньоњ к≥нц≥вки: прив≥дна контрактура плечового суглоба I-II ст., деформувальний артроз л≥ктьового суглоба I-II ст., деформувальний артроз променево-зап'¤стного суглоба I-II ст.; кукса кист≥ або передпл≥чч¤ ≥ кукса гом≥лки.
  4.2.8. ≈кзартикул¤ц≥¤ верхньоњ к≥нц≥вки в плечовому суглоб≥.
  4.2.9.  укса верхньоњ ≥ нижньоњ к≥нц≥вки та в≥дсутн≥сть зору або глухота.
  4.2.10.  укса верхньоњ ≥ нижньоњ к≥нц≥вки та в≥дсутн≥сть зору на одне око.
  4.2.11. ≈кзартикул¤ц≥¤ стегна.
  4.2.12.  оротка кукса стегна при неможливост≥ протезуванн¤.
  4.2.13.  укса обох гом≥лок.
  4.2.14. ’ибна кукса нижньоњ к≥нц≥вки або обох стоп на р≥вн≥ суглоба Ўопара при в≥дсутност≥ можливост≥ медичноњ реаб≥л≥тац≥њ ≥ протезуванн¤.
  4.2.15. јнк≥лоз кульшового суглоба з пом≥рним порушенн¤м функц≥њ другого кульшового суглоба (ѕ‘— II).
  4.2.16. ƒвоб≥чний коксартроз (III-IV ст.).
  4.2.17.  алова (сечова) нориц¤, неприродний задн≥й прох≥д при неефективност≥ або на¤вност≥ протипоказань до оперативного втручанн¤.
  4.2.18.  укса стегна при пом≥рному порушенн≥ рухових чи статичних функц≥й ≥ншоњ нижньоњ к≥нц≥вки (деформувальний артроз кульшового суглоба I-II ст., неправильно зрослий перелом стегновоњ к≥сти з≥ скривленн¤м ос≥, укороченн¤м к≥нц≥вки на 2-3 см, ф≥брозний анк≥лоз кол≥нного суглоба, пом≥рна контрактура кол≥нного суглоба, пом≥рна контрактура гом≥лково-ступневого суглоба порушенн¤ функц≥њ суглоба II ст.), кукси обох гом≥лок, анк≥лоз кульшового суглоба з пом≥рним порушенн¤м функц≥њ другого кульшового суглоба порушенн¤ функц≥њ суглоба II-III ст., двоб≥чний коксартроз.
  4.2.19. —тан п≥сл¤ ендопротезуванн¤ двох кульшових чи двох кол≥нних суглоб≥в.
  4.3. “рет¤ група ≥нвал≥дност≥
  4.3.1. ¬≥дсутн≥сть одн≥Їњ леген≥.
  4.3.2. ¬≥дсутн≥сть чи субатроф≥¤ одного ока.
  4.3.3. —т≥йкий повний птоз на одному оц≥ п≥сл¤ проведенн¤ ус≥х вид≥в в≥дновного л≥куванн¤.
  4.3.4. ѕрактична сл≥пота на одне око (гострота зору з переносимою корекц≥Їю нижче 0,05 або концентричне звуженн¤ меж пол¤ зору до 10 град. в≥д точки ф≥ксац≥њ) внасл≥док профес≥йного захворюванн¤, трудового кал≥цтва чи воЇнноњ травми.
  ѕрим≥тка. “рет¤ група ≥нвал≥дност≥ встановлюЇтьс¤ при одноокост≥ внасл≥док побутовоњ травми або хвороби, не пов'¤заних з≥ службою в арм≥њ або профес≥йною д≥¤льн≥стю на пер≥од перенавчанн¤ та придбанн¤ новоњ профес≥њ.
  4.3.5. ƒвоб≥чна глухота.
  4.3.6. —т≥йка трахеостома при неможливост≥ пластичного закритт¤.
  4.3.7. —теноз гортан≥ II-III ступен¤ внасл≥док травматичного або ≥нфекц≥йного ураженн¤ нервово-м'¤зового апарату гортан≥ з одноЦ або двоб≥чним парезом ≥ ст≥йкою дисфон≥Їю.
  4.3.8. —т≥йка афон≥¤ орган≥чного генезу.
  4.3.9. ƒефект щелепи чи твердого п≥днеб≥нн¤, ¤кщо протезуванн¤ не забезпечуЇ жуванн¤.
  4.3.10. √≥поф≥зарний нан≥зм (зр≥ст менше 150 см).
  4.3.11. ѕарал≥ч кист≥.
  4.3.12. ѕарал≥ч верхньоњ к≥нц≥вки або парал≥ч нижньоњ к≥нц≥вки.
  4.3.13. ¬иражений парез верхньоњ або нижньоњ к≥нц≥вки, що супроводжуЇтьс¤ значним обмеженн¤м обс¤гу активних рух≥в у вс≥х суглобах ≥ г≥потроф≥Їю м'¤з≥в: плеча Ц б≥льше 4 см, передпл≥чч¤ Ц б≥льше 3 см, стегна Ц б≥льше 8 см, гом≥лки Ц б≥льше 6 см, а також г≥потроф≥Їю м'¤з≥в кист≥ чи стопи.
  4.3.14. „ужор≥дне т≥ло в речовин≥ головного мозку (внасл≥док травми), ¤кщо травма супроводжувалась абсцесом мозку або мен≥нгоенцефал≥том.
  ѕрим≥тка. ¬веденн¤ чужор≥дних т≥л в речовину головного мозку з метою л≥куванн¤ не Ї дефектом ≥ група ≥нвал≥дност≥ встановлюЇтьс¤ в залежност≥ в≥д порушень нервовоњ системи та псих≥ки.
  4.3.15. «начний дефект к≥сток черепа (3 х 1 кв. см ≥ б≥льше, кр≥м випадк≥в зам≥щенн¤ його аутотканиною) або при менших розм≥рах, ¤кщо маЇ м≥сце пульсац≥¤ мозку, або при в≥дсутност≥ пульсац≥њ у випадках, коли травма прот≥кала з ускладненн¤ми (≥нфекц≥йно-гн≥йним процесом).
  4.3.16. ¬≥дсутн≥сть кист≥ ≥ вищий р≥вень ампутац≥њ верхньоњ к≥нц≥вки.
  4.3.17. ’ибний суглоб плеча або обох к≥сток передпл≥чч¤.
  4.3.18. ¬≥дсутн≥сть ус≥х фаланг чотирьох пальц≥в кист≥, за вин¤тком першого.
  4.3.19. ¬≥дсутн≥сть трьох пальц≥в кист≥, включаючи перший; анк≥лоз чи виражена контрактура тих самих пальц≥в у функц≥онально невиг≥дному положенн≥.
  4.3.20. ¬≥дсутн≥сть першого, другого пальц≥в з в≥дпов≥дними п'¤стковими к≥стками.
  4.3.21. ¬≥дсутн≥сть перших пальц≥в обох кистей.
  4.3.22. ¬≥дсутн≥сть трьох пальц≥в кист≥ з в≥дпов≥дними п'¤стковими к≥стками.
  4.3.23.  укса стегна чи гом≥лки.
  4.3.24.  укса стопи на р≥вн≥ суглоба Ћ≥сфранка або на вищому р≥вн≥.
  4.3.25. ƒвоб≥чна кукса стопи з резекц≥Їю гол≥вок плюсневих к≥сток за Ўарпом.
  4.3.26. –≥зко виражена контрактура чи анк≥лоз 2-х гом≥лковоступневих суглоб≥в; р≥зко виражена контрактура чи анк≥лоз гом≥лково-ступневого суглоба з розташуванн¤м стопи у функц≥онально невиг≥дному положенн≥.
  4.3.27. –≥зко виражена контрактура чи анк≥лоз кульшового або кол≥нного суглоба у функц≥онально невиг≥дному положенн≥ або укороченн¤ к≥нц≥вки б≥льше 7 см п≥сл¤ резекц≥њ суглоба.
  4.3.28. ”роджений чи набутий вивих кульшових суглоб≥в чи одного кульшового суглоба ≥з значним порушенн¤м функц≥њ.
  4.3.29. ƒеформац≥¤ грудноњ кл≥тини внасл≥док резекц≥њ п'¤ти ≥ б≥льше ребер при на¤вност≥ дихальноњ недостатност≥ I ст. ≥ б≥льше.
  4.3.30. Ќеконсол≥дований перелом стегна чи обох к≥сток гом≥лки.
  4.3.31. Ќест≥йкий кол≥нний чи кульшовий суглоб з вираженим порушенн¤м функц≥њ к≥нц≥вки.
  4.3.32. ”короченн¤ нижньоњ к≥нц≥вки на 7 см ≥ б≥льше.
  4.3.33. ≈ндопротез кол≥нного чи кульшового суглоба.
  4.3.34. ќстеохондропат≥¤, остеохондродистроф≥¤ при зрост≥ менше 150 см.
  4.3.35.  ≥фоскол≥оз III ст. з на¤вн≥стю дихальноњ недостатност≥ чи к≥фоскол≥оз IV ст.
  4.3.36. ≈кстирпац≥¤ шлунка. 4.3.37. “отальна тирео≥дектом≥¤ з приводу раку.
  4.3.38. Ўтучний клапан серц¤.
  4.3.39. Ўтучний вод≥й ритму серцевоњ д≥¤льност≥.
  4.3.40. ≤нор≥дне т≥ло в серцевому м'¤з≥ чи у перикард≥.
  4.3.41. ¬≥дсутн≥сть одн≥Їњ нирки з патолог≥Їю другоњ.
  4.3.42. ƒвоб≥чна мастектом≥¤.
  Ќачальник ”правл≥нн¤ медико-соц≥альноњ експертизи ¬.¬.ћарунич



Используются технологии uCoz